3 Ocak 2016 Pazar

2015 Yılı Raporu

Kitap Notları'nın 31 Aralık 2016 tarihi itibariyle biraz geç de olsa dördüncü yıllık raporunu arz ederim.

OKUNANLAR

17 kitap okudum: 11'i roman, diğerleri biyografi (1), anlatı (1), gezi (2), araştırma (1), öykü (1)... 

Bu yıl yine istediğimden az kitap okudum, bu sefer de sorumlu yoğunluk. Son birkaç yılda hiç olmadığım kadar yoğunum. Üstelik bu zihin yorgunluğuna neden olan, beni birkaç parçaya bölen bir yoğunluk olduğu için istediğim kitapları veya istediğim kadar çok okuyamıyorum.

Okuduklarım içinde en sevdiğim üç ise şöyle:
          3. The 500 - Matthew Quirk

Bu yıl okuduğum kitapların 4'ü İngilizceydi. İkisinin Türkçe tercümesi olmadığı için yazısını yazıp yazmamak konusunda kararsız kaldım ki bence aslında kayda değer kitaplardı. Yazsam mı acaba?

Bu yıl kütüphane kullanmadım ama okuduğum kitapların birini arkadaşımdan ödünç aldım, 2'sini takasla almıştım, 2'sini de ikinci el satın almıştım, 4'ünü de yayın evleri göndermişti, biri de hediyeydi… Zaten birazdan göreceksiniz bu yıl kitap almadım hala stoktan tüketiyorum.


KİTAP TRAFİĞİ

Bağışlanan kitaplar.

Bu sene kaç kitap geldi kaç kitap gitti takip etmek neredeyse imkansız. Yayınevlerinin gönderdiği kitaplar hariç 10 - 11 kitap girdi kitaplığıma. 4-5 tane de başkalarının kitaplıklarından ''bunu atma bana ver'' diye yağmaladığım kitap var. Yine de o kadar çok okunacak şey var ki elimde… 

Tabi hep bana hep bana olmaz, biraz da vermek lazım: Yılbaşı çekilişiyle birlikte 5 kitabı Kitap Notları'ndan hediye ettim. 17 kitabı da Muş'taki bir liseye bağışladım. Annemin evinden çıkanlarla birlikte elimde 30-40 kitap var değerlendirilmesi gereken. Blog satışı mı yapsam, bir yere mi bağışlasam, takas mı etsem ne yapsam?


KİTAP NOTLARI

Kitap Notları'nda 2015'te bu yazı dahil 18 yazı yayınladı 18 kitap hakkında atılıp tutuldu. Bu sayı çok az. Yine bakınız: yorgunluk ve yoğunluk.

2015'te yayınlanan yazılar içinden en çok Kıyıya Vuran Deniz Kabukları okundu. Çekiliş yazıları dışında en çok yorumu Masumiye Müzesi: Müze ve Roman aldı.

Kitap Notları ise 2015'te yaklaşık 123 bin tık aldı, 330 bin tıka ulaştı. Yazı performansımın bu kadar düştüğü bir yılda bu teveccüh beni utandırdı.

Raporu Twitter ile bitiriyorum: Kitap Notları'nın takipçi sayısı 700 kişi artarak yaklaşık 2800 oldu. Sizi de bekleriz: https://twitter.com/KitapNotlari.

4 yorum:

  1. Yorum yazasam da severek takipteyim hep. Bu sene daha çok yazı olsun inş. :) Mutlu seneler.

    YanıtlaSil
  2. Geçen senelere göre yazı sayınız düşmüş ancak tıklanma hiç de fena değil.
    http://kitapokurum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Kitap sayınızın bu yıl artmasını diliyorum. Okuma dolu bir yıl olsun. Ben de ay içerisinde 2015 okuma raporumu yayınlamaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
  4. Oh oh, kitabı, okumayı seven güzel bir blog daha... :) :) Ben de mutlaka beklerim sizi! Kitap okumayı seviyorsanız blogda size bir sürpriz var... :)

    YanıtlaSil

Söyleyecek sözü olanlara bayılırım! :)